3 Redenen om Pinterest zakelijk in te zetten voor je bedrijf

Door By-xMaureeeen
4 x bekeken 2 min
Pinterest zakelijk inzetten

Pinterest is een vrij bekend platform, maar wordt door veel ondernemers niet – actief – ingezet. Jammer! Als je Pinterest nog niet zakelijk gebruikt is dat een gemiste kans. Pinterest zakelijk inzetten levert je onderneming diverse mogelijkheden en voordelen op. Al nieuwsgierig geworden? Dit zijn de drie redenen om Pinterest vandaag nog in te zetten voor je bedrijf. Lees je mee?

Pinterest is een visuele zoekmachine

Wanneer mensen op zoek zijn naar informatie maken ze gebruik van zoekmachines zoals Google. Pinterest is ook een zoekmachine, een visuele zoekmachine. Pinterest wordt veel gebruikt door mensen die op zoek zijn naar inspiratie. Het platform is favoriet bij mensen die gek zijn op interieurinspiratie. 

Pinterest zakelijk inzetten om meer bezoekers te trekken

Zorg voor een mooie Pinterest Pagina dat voorzien is van inspirerende borden en mooie beelden en je zult zien dat je pagina aandacht trekt en mensen doorklikken naar je website of social media kanalen, wat jou uiteindelijk nog meer kan opleveren! 

3 redenen om Pinterest zakelijk in te zetten voor je bedrijf

01. Je vergroot je zichtbaarheid met Pinterest!

Pinterest is een goed kanaal om je bedrijf zichtbaar te maken. Mensen veel tijd op Pinterest per bezoek en dat de kans groot is dat jouw doelgroep jouw pin tegenkomt. Dit komt mede door de lange houdbaarheid van een pin, wat gemiddeld vier maanden is. Vooral wanneer deze veel wordt gepind door andere Pinterest gebruikers. Op deze manier wordt je pin goed verspreid en zal je doelgroep deze gemakkelijker of vaker tegenkomen.

02. Trek potentiële klanten naar je website met Pinterest

Via Pinterest kun je pinners naar je website leiden en dat levert jou naast extra websiteverkeer ook potentiële klanten op. Maak voor elk product of dienst een pin in verschillende versies aan. Je maakt een pin, voegt daaraan een foto, beschrijving en link naar de betreffende pagina of blog toe en voilà! Aan de hand van de statistieken van je pins, kun je zien welke versie jouw het meeste bezoek oplevert.

Speel in op problemen, kom met de oplossing!

Kies voor relevante onderwerpen die momenteel spelen. Jouw klant is op zoek naar een oplossing voor zijn of haar probleem. Wanneer jij de oplossing voor het probleem aanbiedt is de relevantie hoog. De kans dat lezers doorklikken naar je website is groot en dat levert jou extra websitebezoekers op.

Lees ook: Eigen bedrijf starten? Dit zijn 5 zaken die je moet regelen!

Adverteren op Pinterest

Naast Facebook en Instagram kun je ook adverteren op Pinterest. Veel ondernemers adverteren niet via Pinterest, maar via andere kanalen. Daardoor heb je minder concurrentie op Pinterest dan op Facebook of Instagram, waardoor je met weinig geld je potentiële doelgroep kunt bereiken.

Maak jij al zakelijk gebruik van Pinterest?

You may also like

Laat een reactie achter

* Bij het gebruiken van dit formulier ga je ermee akkoord dat je gegevens worden opgeslagen door de website.